Skip to main content

FIZETÉSI KÉRELEM

Fizetési kérelem fogadása

Bankunk 2024. március 1-től a NetBankon keresztül biztosítja a fizetési kérelmek fogadását, az ÁSZF-ben és a Hirdetményben meghatározott feltételek mellett.

Mit jelent a fizetési kérelem?

  • A fizetési kérelem egy elektronikus üzenet, melyben a kérelem küldője egy meghatározott összeg átutalását kéri a címzettől a saját maga részére
  • A fizetési kérelem alapján azonnali átutalás teljesítésére akkor kerül sor, ha a címzett (fizető fél) jóváhagyja a fizetési kérelmet.
  • A fizetési kérelmet a fizető fél a Cetelem NetBankban jóváhagyhatja, és az átutalás megerősítése után az átutalt összeg 5 másodperc alatt a kedvezményezett folyószámláján jóváírásra kerül.
  • A fizetési kérelem benyújtása nem jelent automatikus fizetési kötelezettséget a fizető fél számára, a kérelem címzettje eldöntheti, hogy a fizetési kérelem beérkezése után a kérelmet:
    • elfogadja azonnal vagy egy későbbi időpontban az érvényességi időn belül,
    • elutasítja, esetleg
    • figyelmen kívül hagyja.
  • Amennyiben a kedvezményezett a fizetési kérelmet úgy küldte el, hogy a fizetendő összeg és/vagy az átutalás közleménye módosítható, akkor a fizető fél ezt a fizetési kérelem jóváhagyása után az átutalási űrlapon teheti meg.

Milyen időszakban érkezhet fizetési kérelem?

  • Az elektronikus csatornán indított fizetési kérelem fogadása és annak megválaszolása (teljesítése vagy visszautasítása) bármikor, az év 365 napján – hétvégén és ünnepnapokon is, a nap 24 órájában folyamatosan elérhető 20 millió forint értékhatárig.

Mit jelent a fizetési kérelem?

  • Az elektronikus csatornán indított fizetési kérelem fogadása és annak megválaszolása (teljesítése vagy visszautasítása) bármikor, az év 365 napján – hétvégén és ünnepnapokon is, a nap 24 órájában folyamatosan elérhető 20 millió forint értékhatárig.

Meddig érvényes a fizetési kérelem?

  • A fizetési kérelem érvényességi idejét a kérelem küldője határozza meg, de az maximum két hónap lehet.
  • A kérelem címzettje, azaz a fizető fél a kérelem érvényességi ideje alatt bármikor reagálhat a kérelemre, azaz elfogadhatja vagy elutasíthatja azt. Ha figyelmen kívül hagyja a kérelmet, úgy az automatikusan lejár az érvényességi idő leteltével.

Mi a fizetési kérelem határideje?

  • Az érvényességi idő mellett a fizetési kérelem kötelező adata a fizetési határidő is. Ezt ugyancsak a kérelem küldője határozza meg, és nem lehet későbbi, mint az érvényességi idő.
  • A fizetési határidő elsősorban a fizető fél tájékoztatására szolgál, a kérelem kifizetése technikailag a fizetési határidőt követően is lehetséges, ha az érvényességi idő még nem járt le.

Hogyan történik az értesítés a beérkező fizetési kérelemről?

  • A Cetelem NetBankba történő belépést követően, a kezdőlapon figyelemfelhívó módon megjelenik, ha várakozó fizetési kérelme van.
  • A ’Beállítások’ menü ’Fizetési kérelmek’ alpontjára kattintva áttekintheti a várakozó és lezárt státuszú fizetési kérelmeket.
  • A fizetési kérelem részletes adatait a ’Részletek’ gombra kattintva tudja megtekinteni, amelyek az alábbiak:
    • Kérelem összege
    • Közlemény
    • Kedvezményezett neve
    • Kedvezményezett bankszámlaszáma
    • Státusz
    • Érvényesség
    • Terhelendő számla
    • Terhelendő kártya száma
    • Azonosító
  • Amennyiben a kedvezményezett a fizetési kérelem indításakor kitöltötte, úgy az alábbi adatok is megtekinthetőek a ’Részletek’ gombra kattintva:
    • Bolt azonosító
    • Kereskedői eszköz (POS, pénztárgép) azonosító
    • Számla vagy nyugta azonosító
    • Ügyfélazonosító
    • Kedvezményezett belső tranzakcióazonosítója
    • Törzsvásárlói vagy kedvezményprogram azonosítója
    • NAV ellenőrző kód
    • A fizetési kérelemben meghatározott érvényességi idő
  • A „Vissza” gombra kattintva visszajuthat a ’Fizetési kérelmek’ aloldalra, ahol elutasíthatja, jóváhagyhatja, vagy áttekintheti fizetési kérelmeit.

Mit tegyek, ha nem értek egyet a fizetési kérelemmel kezdeményezett átutalással?

  • Amennyiben vitatja a fizetési kérelem jogosságát, kérjük ezt közvetlenül azon Szolgáltató vagy Kereskedő felé jelezze, akitől a szolgáltatást vagy a terméket megvásárolta. A reklamáció elfogadása esetén a Szolgáltató vagy Kereskedő visszautalja a hitelkártya számlájára a reklamált összeget.
  • Ha Szolgáltatóval vagy Kereskedővel történt egyeztetés nem vezetett eredményre, akkor Kifogáskezelési eljárást indíthat bankunknál a fizetési kérelemmel kezdeményezett azonnali belföldi forint forintutalás teljes vagy részösszegének visszatérítésére vonatkozólag, mely kérelemhez be kell nyújtania a Szolgáltatóval vagy Kereskedővel történt levelezést vagy egyéb alátámasztó dokumentumokat.

A Bank megtagadja a fizetési kérelem befogadását, amennyiben

  • Ügyfél nem rendelkezik Cetelem NetBank szolgáltatással.
  • A fizetési kérelem 20 millió forintnál magasabb összegben nem küldhető és nem is teljesíthető.
  • Fizetési kérelemre történő átutalás a Hitelkártya rendelkezésre álló hitelkeret összegéig teljesíthető.
  • A fizetési kérelemben megjelölt fizető fél számlája nem alkalmas azonnali átutalási megbízás benyújtására (pl. hitelkártyán végleges tiltás van).
  • A küldő pénzforgalmi szolgáltató nem szerepel a GIRO Zrt. nyilvántartásában.

Fizetési kérelem küldése

A Bank 2024. április hó 15. napjától a hitelkártya-szerződések, személyi kölcsönszerződések és fogyasztási kölcsönszerződések alapján esedékességkor meg nem fizetett törlesztőrészletek és a fennálló késedelmes tartozás összegére fizetési kérelem formájában azonnali átutalást kezdeményezhet a Hirdetményben foglaltak szerint.

Milyen feltételekkel küldi a Bank a fizetési kérelmet?

  • A fizetés kérelemmel kezdeményezett azonnali átutalás kedvezményezettje a Bank, a fizetési művelet összege megegyezik az Adós adott szerződésén a fizetési kérelem kezdeményezésének napját megelőző munkanapon fennálló késedelmes tartozás összegével.
  • Az Adós, a Főkártyabirtokos a fizetési művelet összegének módosítására nem jogosult.
  • A Bank által küldött fizetési kérelmek érvényességi ideje a küldés hónapjának utolsó banki munkanapja.

Milyen díjat kell fizetnem a fizetési kérelem teljesítéséért?

  • A késedelmes tartozás fizetési kérelemmel kezdeményezett azonnali átutalással történő teljesítéséért a Bank semmilyen külön díjat, költséget nem számít fel.
  • Az Adós, Főkártyabirtokos, mint fizető fél számlavezető pénzforgalmi szolgáltatója, bankja a pénzforgalmi szolgáltatás nyújtásáról szóló 2009. évi LXXXV. törvény 36/E. §-a alapján nem számíthat fel díjat, költséget a fizetési kérelemmel kezdeményezett azonnali átutalás teljesítéséért.