Skip to main content

Panaszkezelés és Fogyasztóvédelem

Pénzügyi Navigátor a tudatos fogyasztókért

  • A Magyar Nemzeti Bankról szóló 2013. évi CXXXIX. törvény az MNB feladataként jelöli meg a pénzügyi közvetítőrendszer felügyeletét, illetve a pénzügyi szervezetek által nyújtott szolgáltatásokat igénybe vevők érdekeinek védelmét.
  • E tevékenység keretében az MNB vizsgálja a hazai és nemzetközi piaci folyamatokat, figyelemmel kíséri és ellenőrzi az intézmények jogszerű működését, kommunikációs csatornáit és azok tartalmát, általános sajtófigyelés keretében értékeli a pénzügyi intézményekről és szolgáltatókról megjelenő híreket, továbbá elemzi a jogszabályon alapuló adatszolgáltatás nyomán beérkező információkat.
  • A tudatos fogyasztói társadalom kialakítása, a megalapozatlan, helytelen fogyasztói döntésekből adódó félreértések és károk csökkentése érdekében az MNB proaktív pénzügyi fogyasztóvédelmi tájékoztató tevékenységet végez, professzionális ügyfélszolgálatot működtet, továbbá társintézményekkel, valamint a civil és a kereskedelmi-szolgáltató szféra szereplőivel működik együtt.
  • A mindennapi életben hasznos, pénzügyekkel kapcsolatos információk a Pénzügyi Navigátor tájékoztatóanyagokban érhetők el. A Pénzügyi Navigátor eszközrendszer pénzügyi fogyasztóvédelmi honlapból, tematikus füzetsorozatból, oktató- és egyperces kisfilmekből, termékválasztást és tudatos döntést segítő alkalmazásokból, valamint mobilapplikációból áll.
  • A megalapozott pénzügyi döntést ösztönző tájékoztatás mellett az MNB a panaszos helyzetek kezeléséhez is segítséget nyújt. A budapesti Krisztina körúton található ügyfélszolgálat munkatársai személyesen, telefonon és írásban is rendelkezésre állnak, míg a fővárostól távol élő fogyasztók az MNB-vel együttműködő Pénzügyi Navigátor Tanácsadó Irodahálózat szakértőihez fordulhatnak számos vidéki városban.
Pénzügyi navigátor

Panaszkezelés Bankunknál

A Bank Panaszügyintézési rendjének letöltése.

Bank által preferált formanyomtatvány letöltése: Panaszbejelentő nyomtatvány.

Tájékoztatjuk Ügyfeleinket, hogy az MNB pénzügyi panaszkezeléssel kapcsolatos információk elérhetőek az MNB honlapján is!

Az Ügyfél az írásbeli panasz benyújtásához az MNB honlapján közzétett, írásbeli panasz benyújtására rendszeresített formanyomtatványt is használhatja, de a Bank az egyéb formában benyújtott írásbeli panaszt is befogadja.

Szóbeli panasz bejelenthető:

  • szóbeli panasz bejelenthető személyesen a Bp. Teréz krt. 55-57. sz. alatt található fiókirodában, munkanapokon 8:30 és 17:00 óráig,
  • vagy telefonon: a 06/1-458-6070-es telefonszámon az alábbi hívásfogadási időben: hétfőn 8 órától 20 óráig, keddtől péntekig 8:30-tól 17 óráig

Írásbeli panasz bejelenthető:

Bank a panaszkezelés során különösen a következő adatokat kérheti az Ügyféltől:

  • neve;
  • szerződésszám, ügyfélszám;
  • lakcíme, székhelye, levelezési címe;
  • telefonszáma;
  • értesítés módja;
  • panasszal érintett termék vagy szolgáltatás;
  • panasz leírása, oka;
  • ügyfél igénye;
  • a panasz alátámasztásához szükséges, az Ügyfél birtokában lévő olyan dokumentumok másolata, amely a Banknál nem áll rendelkezésre;
  • meghatalmazott útján eljáró Ügyfél esetében érvényes meghatalmazás ( Általános meghatalmazás teljes körű ügyintézésre; Általános meghatalmazás részleges körű ügyintézésre);
  • a panasz kivizsgálásához, megválaszolásához szükséges egyéb adat.

A panasz kivizsgálása térítésmentes, azért külön díj nem számítható fel. A panasz kivizsgálása az összes vonatkozó körülmény figyelembevételével történik.

Intézze online!

Cetelem Netbank logó

Regisztráljon pár perc alatt a Cetelem NetBankba, mely bárhonnan kényelmes és gyors hozzáférést biztosít pénzügyeihez.

MNB pénzügyi és fogyasztóvédelmi ajánlások

A hitel nem ajándék! - hasznos tudnivalók az ünnepi pénzügyekhez

Karácsonyi költségtervezés
Hitelből ajándékot
Megfontolt hitelfelvétel
Zöld karácsony
Elállás és panasz
Kiberbűnözők karácsonya


Bővebb tájékoztatás az MNB honlapján található: https://www.mnb.hu/fogyasztovedelem/a-hitel-nem-ajandek

Pénztárcabarát iskolakezdés - hasznos pénzügyi tippek becsengetés előtt

Pénzügyi tippek becsengetés előtt
Bár gondolataink most még a nyaralás körül forognak, érdemes minél hamarabb megterveznünk a tanévkezdéssel járó teendőket, a szeptemberi iskolakezdés ugyanis számos pénzügyi vonatkozással is bír. Az alábbiakban összegyűjtöttünk néhány gyakorlati tippet

  • a szeptemberi iskolakezdésben érintett családoknak, illetve
  • azoknak, akik felsőfokú tanulmányaik megkezdésével első önálló pénzügyi döntéseiket is meghozzák.

Egyúttal felhívjuk a figyelmet a tanévkezdés kapcsán leselkedő online csalások veszélyeire is.

Nézze át a legfontosabb tudnivalókat egy pillantás alatt, és tesztelje rövid kvízünkkel, hogy mindenre gondolt-e az iskolakezdés kapcsán!

Pénztárcabarát iskolakezdés


Bővebb tájékoztatás az MNB honlapján található: https://www.mnb.hu/fogyasztovedelem/penztarcabarat-iskolakezdes