Panaszkezelés és Fogyasztóvédelem
Pénzügyi Navigátor a tudatos fogyasztókért
- A Magyar Nemzeti Bankról szóló 2013. évi CXXXIX. törvény az MNB feladataként jelöli meg a pénzügyi közvetítőrendszer felügyeletét, illetve a pénzügyi szervezetek által nyújtott szolgáltatásokat igénybe vevők érdekeinek védelmét.
- E tevékenység keretében az MNB vizsgálja a hazai és nemzetközi piaci folyamatokat, figyelemmel kíséri és ellenőrzi az intézmények jogszerű működését, kommunikációs csatornáit és azok tartalmát, általános sajtófigyelés keretében értékeli a pénzügyi intézményekről és szolgáltatókról megjelenő híreket, továbbá elemzi a jogszabályon alapuló adatszolgáltatás nyomán beérkező információkat.
- A tudatos fogyasztói társadalom kialakítása, a megalapozatlan, helytelen fogyasztói döntésekből adódó félreértések és károk csökkentése érdekében az MNB proaktív pénzügyi fogyasztóvédelmi tájékoztató tevékenységet végez, professzionális ügyfélszolgálatot működtet, továbbá társintézményekkel, valamint a civil és a kereskedelmi-szolgáltató szféra szereplőivel működik együtt.
- A mindennapi életben hasznos, pénzügyekkel kapcsolatos információk a Pénzügyi Navigátor tájékoztatóanyagokban érhetők el. A Pénzügyi Navigátor eszközrendszer pénzügyi fogyasztóvédelmi honlapból, tematikus füzetsorozatból, oktató- és egyperces kisfilmekből, termékválasztást és tudatos döntést segítő alkalmazásokból, valamint mobilapplikációból áll.
- A megalapozott pénzügyi döntést ösztönző tájékoztatás mellett az MNB a panaszos helyzetek kezeléséhez is segítséget nyújt. A budapesti Krisztina körúton található ügyfélszolgálat munkatársai személyesen, telefonon és írásban is rendelkezésre állnak, míg a fővárostól távol élő fogyasztók az MNB-vel együttműködő Pénzügyi Navigátor Tanácsadó Irodahálózat szakértőihez fordulhatnak számos vidéki városban.
- Pénzügyi Navigátor. Utat mutat a pénzügyekben.
- www.mnb.hu/penzugyinavigator
Panaszkezelés Bankunknál
A Bank Panaszügyintézési rendjének letöltése.
Bank által preferált formanyomtatvány letöltése: Panaszbejelentő nyomtatvány.
Tájékoztatjuk Ügyfeleinket, hogy az MNB pénzügyi panaszkezeléssel kapcsolatos információk elérhetőek az MNB honlapján is!
Az Ügyfél az írásbeli panasz benyújtásához az MNB honlapján közzétett, írásbeli panasz benyújtására rendszeresített formanyomtatványt is használhatja, de a Bank az egyéb formában benyújtott írásbeli panaszt is befogadja.
Szóbeli panasz bejelenthető:
- szóbeli panasz bejelenthető személyesen a Bp. Teréz krt. 55-57. sz. alatt található fiókirodában, munkanapokon 8:30 és 17:00 óráig,
- vagy telefonon: a 06/1-458-6070-es telefonszámon az alábbi hívásfogadási időben: hétfőn 8 órától 20 óráig, keddtől péntekig 8:30-tól 17 óráig
Írásbeli panasz bejelenthető:
- személyesen vagy más által átadott irat útján Cetelem Ügyfélponton (1062 Budapest, Teréz körút 55-57) munkanapokon 08:30-tól 17:00-ig;
- elektronikus levélben (ugyfelkerdesek@cetelem.hu);
- elektronikus üzenetben (www.cetelem.hu/cetelem/kapcsolat);
- letölthető Panaszbejelentő nyomtatvány
Bank a panaszkezelés során különösen a következő adatokat kérheti az Ügyféltől:
- neve;
- szerződésszám, ügyfélszám;
- lakcíme, székhelye, levelezési címe;
- telefonszáma;
- értesítés módja;
- panasszal érintett termék vagy szolgáltatás;
- panasz leírása, oka;
- ügyfél igénye;
- a panasz alátámasztásához szükséges, az Ügyfél birtokában lévő olyan dokumentumok másolata, amely a Banknál nem áll rendelkezésre;
- meghatalmazott útján eljáró Ügyfél esetében érvényes meghatalmazás ( Általános meghatalmazás teljes körű ügyintézésre; Általános meghatalmazás részleges körű ügyintézésre);
- a panasz kivizsgálásához, megválaszolásához szükséges egyéb adat.
A panasz kivizsgálása térítésmentes, azért külön díj nem számítható fel. A panasz kivizsgálása az összes vonatkozó körülmény figyelembevételével történik.